O mnie

Blog jest dalszym ciagiem mojego akwarelowego bloga z onetu
Będę go kontynuowała tutaj

poniedziałek, 30 kwietnia 2012

Teoretycznie i praktycznie

Teoretycznie akwarela to medium, którym można namalować wszystko (patrz mistrzów na bocznym panelu) a praktycznie nie maluje się nią obrazów, które wymagają większego wtajemniczenia i wgłębienia w treść -  temu się nie dziwię .
Są Artyści - niewielu - którzy namalują puchatego miśka na czarnym tle, ba, nawet urwą mu ucho ... nie wspominając o łapie czy głowie ... Ale taki akwarelowy obraz nie będzie nigdy dramatyczny - będzie najwyżej dramatyczną ilustracją dla dzieci ...
Czy ktoś widział akwarelową próbę malarstwa symbolicznego ?
Ja nie widziałam - a widziałam wiele akwarel - w ciągu ostatniego roku - tysiące !
Być może akwarela jest przeznaczona do lżejszych tematów ?
No nie wyobrażam sobie namalować któregoś (którejś właściwie) anioła Malczewskiego - takiej Eloe np albo Thanatos  akwarelą? ... Sorr !
A skąd ten temat ?
Ano stąd, że moja Córcia dwa dni temu przekonywała mnie, że malarstwo akwarelowe jest bezduszne = czytaj - bez podtekstów
Ano jest!
 Akwarela powstała celem uwieczniania na kolorowo natury w plenerze .... Zastąpiła ołówek, kredki i węgiel
Do pleneru jest idealna - można ją zmalować w kwadrans, max godzinę - jeśli chcemy zatrzymać chwilę a nie dziubdziać się w zmarszczkach modelki (do czego ja mam skłonności)
Podsumowanie :D

Podziwiam i klękam przed akwarelistami, którzy są w stanie namalować obraz na tyle realistycznie, bym odczuła magię miejsca i chwili i na tyle malarsko, bym wiedziała, że to obraz a nie fotografia ... I mnie to wystarczy i do tego dążę, choć wiem, że nie dogonię ! :)

6 komentarzy:

  1. Wilcza Jagoda6 maja 2012 22:31

    Podczytuję już od dawna, ale po cichu - teraz musiałam się ujawnić! ;) No bo jak to, a chociażby Moreau? On malował akwarelami obrazy symboliczne, które nie były tylko projektami do obrazów olejnych. Mój ulubiony to ten http://uploads8.wikipaintings.org/images/gustave-moreau/night.jpg
    Technika mieszana z gwaszem, ale do oleju temu daleko.
    Czuj duch! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemniej jest to technika mieszana.
      Znam osobiscie artystę, który maluje przecudne obrazy - dotykałam ich- i jestem zaaaaaaaaaaakochana w jego technice - mieszanej ... z przewagą akwareli ale z dodatkami tempery,kredek, kleju, oleju
      Ów Artysta to Bartek Lisowski ... Przykładowa jego praca - ogrodniczki
      http://doop.pl/obrazy/Malarstwo-i-Grafika/Akwarela/Inne/Ogrodniczki_4_13555.jpg albo
      Pokoik różowy - http://doop.pl/obrazy/Malarstwo-i-Grafika/Akwarela/Inne/Pokoik-rozowy_4_8593.jpg ... i wiele innych :)

      Wiem też, że nie widziałam wszystkiego :D i obym mogła kiedyś zobaczyć znacznie więcej niż widziałam :)
      Pozdrawki ! a do zdbic miesiąc ino ! :)

      Usuń
    2. Wilcza Jagoda7 maja 2012 14:00

      Ooo, faktycznie fantastyczne te prace! :)
      Czas do pleneru zleciał nie wiadomo kiedy! Dlatego cieszę się, że w majówkę chociaż dwie prace udało mi się zmalować w ramach treningu :) Już nie mogę się doczekać!

      Usuń
  2. Poszukuję namiaru na Bartka Lisowskiego. Chciałabym kupić kilka jego prac. Czy ktoś może mi pomóc? Gdzie go znaleźć?

    OdpowiedzUsuń
  3. Bartek czasami sprzedaje swoje prace na allegro - tam go szukaj i skontaktuj się przez allegro :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Największa kolekcja Bartka Lisowskiego jawlenski@interia.pl

    OdpowiedzUsuń